COLORS 190 ANYS

La dinàmica prèvia al workshop de l’auca que van fer els mestres i professors de plàstica venia emmarcada en un anàlisi/estudi del color com a element essencial de la creació artística. Se’ls va proporcionar argument i recursos per a desenvolupar dinàmiques de treball tant per a Primària com per a Secundària. Adjuntem aquesta informació amb els corresponents enllaços.

 

Colors en sèrie

Es pot parlar de cinema, arquitectura, història, gastronomia o música. Es pot parlar de mobiliari urbà o de mobiliari domèstic. De llegendes antigues o contemporànies que s’han format sobre aquell color. Es pot entrevistar un invident que explica la seva percepció d’un determinat color sense haver-lo vist mai, un daltònic que confón el color vermell amb el verd, o un cinestèsic que s’imagina els sons de colors.

No hi ha mai normes ni seccions fixes. Cada capítol és un itinerari diferent depenent del que demani el color en si. També les bandes sonores i la veu en off tenen les característiques d’aquell color. La veu del vermell és profunda i sensual. La del blanc és innocent i neta. La del marró és gruixuda i rovellada.

“Colors en sèrie” consta de deu capítols de 20 minuts de durada.

Cada capítol és un monogràfic sobre un color.

Vermell
Blau
Marró
Gris
Groc
Verd
Negre
Blanc
Rosa
Taronja

“Colors en sèrie” és una producció de TV3

 

Colors d’Europa

Documental que recorre els colors del continent, del blanc de la democràcia, al taronja del progrés, el vermell de la solidaritat o el negre de la memòria. “Els colors d’Europa” és un programa amb un to narratiu metafòric: busca més aixecar emocions i explicar anècdotes que no pas ser un documental exhaustiu.

Amb aquest objectiu, els autors han fet una llista de valors i conceptes que defineixen Europa i els han donat un color. Així, es parteix del blanc, que és el color de la democràcia. Passen pel marró, que és la geografia, els conreus, el treball, la immigració; el vermell, que és la solidaritat; el groc, que és la imaginació; el taronja, que és la innovació i la modernitat, o el violeta, que és la paritat.

Documental

“Colors d’Europa” és una producció de TV3

 

Amb el fil conductor d’un color es poden fer projectes transversals des d’àrees com la llengua (dites populars, tipologia dels noms, ets), la geografia (els colors de diferents zones de la terra, connotacions, paisatges etc), la història (necessitats, usos) les ciències naturals (d’on venen els colors i com es feien i es fan, la percepció dels colors, etc). També, des de la psicologia, l’òptica, la física, etc.

L’estudi del color és un ingredient que podem incloure en molts dels projectes que ja estem desenvolupament a les aules. Pot ser motiu d’un treball de síntesi (com a eix transversal) tant a primària com a secundària. Us aninem a dur a terme experiències a partir d’aquesta proposta.